No products found

Wat maakt een welkomstpakket nou compleet?

Oké je hebt de stap gezet om een welkomstpakket naar je klanten te sturen. Sowieso al credits daarvoor. Negen van de tien keer volgt dan de volgende uitdaging. Wat stop je er in? Je wilt namelijk geen prulletjes waar je klanten niks aan hebben, of iets wat helemaal niet bij je past. Laten we een aantal onderdelen doornemen die, wat betreft ons, echt niet mogen ontbreken.

Een kaartje met een persoonlijk bericht

Met stip op 1 is dit hem wel. Een kaartje met een persoonlijk bericht. Je kunt met de meest grote en luxe pakketten aan komen zetten, maar wat er op dat kaartje staat. Dat is waar jouw klanten een herinnering aan houden. En de strekking van elk kaartje kan natuurlijk ongeveer hetzelfde zijn. Maar grote kans dat er tijdens een kennismakingsgesprek iets is bijgebleven waar je nu iets over wilt zeggen. Bijvoorbeeld een doel wat je klant heeft genoemd.

Iets wat jou kenmerkt

En dit kan dus echt van alles zijn. Houd je zelf heel erg van bloemen? Doe er bloemzaden in. Ben je een theeleut? Wat dacht je van een leuke mok met thee. Daarnaast kun je ook denken aan spullen die in de kleuren van je huisstijl zijn, zodat het daar ook weer helemaal op aansluit.

Wat ondersteunt aan het werk wat je doet

Lindsay werkt ook als VA voor verschillende ondernemers. In haar welkomstpakket zit bijvoorbeeld een gezichtsmasker. Ze komt namelijk werk uit handen nemen waardoor de ondernemer meer strategische zaken kan doen, of er ook voor kan gaan kiezen om even lekker te ontspannen. En daar geeft Lindsay dan een voorzetje voor. 

Wil jij je klanten rust gunnen of inspiratie, kijk dan naar een cadeau wat daarbij past.

Iets lekkers

Tot slot mag dit echt in geen enkel pakket ontbreken. Iets lekkers. En nee, dat hoeft niet gelijk Tony Chocoloney te zijn. We hebben hier intern zelfs het beleid dat we zelf niet in de pakketten doen, omdat we het inmiddels een beetje afgezaagd vinden. Wil niet zeggen dat er iets mis mee is echt niet, maar kijk daarin echt naar wat bij jou en je klanten past. Weet jij dat het overgrote deel van jouw klanten vegan is? Waarom kies je dan niet voor vegan chocolade of suikerhartjes? Komt de liefde en waardering ook echt over!

Kortom je kan er dus echt alle kanten mee op. En weet ons te vinden als je daarbij hulp nodig hebt!

Deel dit blog:

Facebook
Twitter
Pinterest

Meer lezen?